2014. május 26., hétfő

Vizsgaidőszak, avagy vizsgaidősuck…



Nem bírom feldolgozni, egyszerűen nem tudok túljutni a traumán, hogy újra elkezdődött a vizsgaidőszak. Ugye nem csak én érzem úgy, hogy a szemeszter, ami kétszer olyan hosszú észrevétlenül elrepül, ez a néhány hét pedig éveknek tűnik? Oké, azért persze túl lehet élni ezt is. Eddig egy vizsgaidőszak van mögöttem, és lám, élek. De az biztos, hogy jó tíz évet öregedtem, mire végigcsináltam, és néha komolyan eljátszottam a diliház és a kényszerzubbony gondolatával… Élénken él az emlékezetemben az a bizonyos január, amikor is a boltban célirányosan rögtön a csokik felé vettem az irányt, amikor annyi energia italt ittam, hogy néha már biztos voltam a szívleállásban, és amikor jobban sajnáltam magam, mint úgy általában szoktam. Na de azért volt is rá okom… 7 vizsgát besűríteni egy hónapba? ! (Jó, persze van, aki most röhög, hogy csak 7? Na de azért így kezdésnek nekem ez épp elég volt. ) Mondjuk teljesíteni a vizsgákat szerintem azért annyira nem nehéz. Az a bizonyos görbülés csak bekövetkezik tán… (Bár lehet, később erről megváltozik a véleményem.) 

Viszont én maximalista vagyok, lehet néha túlságosan is. Ez jó, és rossz is egyben. Azért rossz, mert a jó eredményért tenni is kell. Méghozzá sokat. Viszont akkor tényleg bekattanás közeli állapotba lehet kerülni, főleg már a vége felé. De közben meg jó is, mert az ember ráébred, hogy többet bír, mint hitte, és azért ha a munka meghozza a gyümölcsét, az semmihez sem fogható érzés. A bizonyos „győzni jöttem, de a kettes is jó lesz” mondat rengeteg diák száját hagyja el ilyenkor. Elviccelődik vele az ember, de én azért egyelőre - ha lehet-, győzni megyek. Oké, ez most így leírva nagyon jól néz ki. De már előre látom, hogy megint nagyon nagy fájdalmak várnak rám, ha ezt meg is akarom valósítani. Pedig most csak öt vizsgám lesz, mert kettőből szerencsére megajánlott jegyet kaptam, egyet pedig letudtam a múlt héten. Persze nagy adag szerencse is kell a dolgokhoz, mert a múlt heti vizsgára például alig tanultunk Mr. D-vel, és mégis 4-est kaptunk. Nem mindegy, milyen tételt húzunk, az sem, hogy ki után jövünk, és az sem, hogy épp milyen formában vagyunk a vizsga napján. Ezekhez pedig szerencse is kell…
Szerintem a legnagyobb baj az, hogy most jó idő van. Mert azért a téli vizsgaidőszakban legtöbbször úgyis a meleg szobában ülnénk, nem vágyódunk annyira sehová, akkor meg már miért ne olvasgatnánk egy kis tanulnivalót? Na, jó, épeszű diáknak ez sem jut eszébe, de talán mégis könnyebb rávenni magunkat a tanulásra rossz időben. De így… Olyan nehéz. Most is épp tételeket kéne magolnom, de e helyett csak panaszkodok. Ja, és arról már nem is beszélek, hogy a ház természetesen csillog - villog, még a füvet is lenyírtam, és azóta is folyamatosan keresem, hogy mit lehetne még csinálni tanulás helyett. Persze nyilván csak előkészítettem a terepet a zavartalan koncentráláshoz… De egyébként, ha jobban belegondolok, nem is volt olyan rossz az a január! Csomót tanultunk együtt a többiekkel, ami sok- sok nevetéssel is járt, és még közelebb hozta a csapatot. Egy- egy vizsga után pedig kötelező volt az ünneplés, amelyek szintén szép emlékeket ébresztenek bennem. Na meg csomót nassoltam legálisan- hisz kell az energia… J Arról nem is beszélve, hogy mivel jó eredményem lett, kaptam ösztöndíjat és így sok mindent meg tudtam venni magamnak, amire egyébként nem lett volna pénzem. Ami biztos, hogy Szirmai Gergő lelkesítő videóját ismét folyamatos játszásra állítom:
és hogy megint 10 kilóval nehezebben zárom a félévet, amit viszont csak remélek, hogy a végén most is elmondhatom, én minden tőlem telhetőt megtettem. Aki hasonló kínokat fog átélni az elkövetkezendő hónapban, mint én, annak nagyon sok kitartást, szerencsét és hitet kívánok! Az erő legyen velünk.
Bogi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése