2014. április 24., csütörtök

Swati Avasthi: Ököl/Jog



Egy regény, amely felfedi az igazságot

2013-ban adták ki Magyarországon a Könyvmolyképző jóvoltából. Eleinte nem igazán akartam elolvasni. Nem tudtam miről szól, és a magyar címben sem volt semmi mondanivalója számomra. Ma már nem így gondolom.
Nemrég olvasnivaló híján elolvastam. Nagyon jól tettem. Erre a könyvre nem igazán vannak szavak. Ha soha nem olvastam volna, akkor bánnám (nézzétek el nekem ezt az oximoront). Ez az a mű, amit egyszer mindenkinek el kell olvasnia.
Végletekig izgalmas, felkavaró. Olyan érzéseket vált ki, amit nehéz szavakba önteni. Olvasod, és nem tudod letenni. Magával ragad a történet, az a szókimondás, amellyel Swati megírta ezt a művet, felejthetetlen. Teljesen őszinte. Egy szinte tabunak számító dologról ír, amelyről soha, senki nem beszél szívesen. Mi, akiknek soha nem volt részünk benne, nem tudjuk milyen érzés az, amikor azok fordulnak ellened, akiknek törődniük kellene veled, és szeretet nyújtani. Ehelyett ők adják az első pofont, ami ér az életben.

Ugyanezt éreztem én is. Ez a könyv felért egy pofonnal. Beleláttam abba, hogy mit élhetnek át azok, akik családon belüli erőszak áldozatai. Régen sajnáltam őket, ma már nem így van. Ma már szeretném, ha ez megváltozna. Tudom, hogy segíteni kell. Ebben a történetben minden végpontot megismerünk. Amikor még van remény, és amikor már végleg elfogyott. Ezért is érzem úgy, hogy akin lehet, azon segíteni kell. Nem lehet az ilyen mellett szó nélkül elmenni. Tenni kell érte.
Ebben a könyvben semmi ilyen nincs leírva, mégis mikor olvassuk, ezt váltja ki belőlünk. Nem mindig segíthet a jog, ahogy kiderült. Van, amikor nincs esély arra, hogy egyedül megoldjunk valamit. Az Ököl/Jog-ban mindent megismerünk. Az írónő olyan tisztán, érzésekkel telve írja meg, hogy egyszerűen lehetetlen nem átérezni valamennyire a helyzetet. Egyszerűen borzalmas belegondolni abba, hogy ezek a dolgok megtörténhetnek egyes emberekkel. Mégis teljes igazságot ismerhetünk meg a lapokról. Egy olyan világot, amelyet senkinek nem kívánnánk. De ott van, és a mai napig része a mindennapjainknak.
Most, hogy végre valaki megírta azt, amiről nem beszélünk, egy „új” világ nyílik meg előttünk. Aki még nem olvasta ezt a történetet, olvassa el. Lehetetlen lesz az, hogy nem fog belőle különböző érzéseket kiváltani, valamit megmozgatni. Lehet, utálni fogja, mert annyira szókimondó, amit senki nem akarna megtudni, de lehet, hogy imádni fogja. Ezt döntse el mindenki maga.
Én imádtam!
Ria

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése