2014. április 27., vasárnap

Bomoljon a nép


Van egy regény, amit meg kell mindenkinek ismernie. Annyira jó, hogy hihetetlen. De mégsem az a leghihetetlenebb, hogy jó. Hanem az, hogy magyar erotikus thriller. Ez egy igazán ritka műfaj a magyar írók között, sőt Magyarországon, még nem is annyira felkapott. Most egy ilyen magyar regényről beszélek, amely megérdemli azt, hogy sokan megismerjék.
Lakatos Levente Bomlás könyve egyszerűen fantasztikus. A Dr. Lengyel sorozat második részeként jelent meg 2013-ban. Első része a Loveclub. Elsőként eléggé félve olvastam el, mert, hogy magyar. De utána be kellett látnom, hogy Levente igenis jól ír. Felvehetné a versenyt bármelyik külföldi íróval. A Bomlásnál ez az érzés csak megerősödött bennem. Ez az eddigi legjobb könyve! Levente könyvei egyre csak jobbak, és jobbak lesznek!
Az erotikus thriller egy nem igazán egy felkapott műfaj,
és le a kalappal Levente előtt, hogy bemerte vállalni, hogy ilyen műfajban fog írni. Ez az ő műfaja. Ma már el sem tudnám képzelni e nélkül a műfaj nélkül az életem. A könyvei egyszerűen magával ragadóak, eseménydúsak, szórakoztatóak, és nagyon bomlasztóak.
Dr. Lengyel a sorozat egyik „főszereplője”. Nem lehet nem szeretni őt.
Mikor olvastam a Bomlást, és Dr. Lengyel Dávidot láttam magam előtt, ahogyan a munkáját végzi, na, akkor döntöttem el, hogy én is kriminálpszichológus szeretnék lenni (az már más, hogy még nem sikerült). A munka, amit végez elképzelhetetlen. Maga, mint ember is elképzelhetetlen. Ezernyi arcot tudok magam elé képzelni róla,
de soha nem találom meg azt a tökéleteset, amelyet Levente alkotott. De igazából nem is zavar az, hogy külsőre nem tudom elképzelni, sokkal jobban érdekel más Dr. Lengyellel kapcsolatban. A személyisége. Vonzó, elragadó, mégis valamilyen módon ellentétes. Van benne valami sötétség, és lehet épp ez az, ami vonzó benne, hogy annyira kordában tudja tartani. Emiatt a sötétség miatt olyan jó a munkájában, amilyen. Egyszerűen ez az ember, lenyűgöző. Már csak miatta is érdemes olvasni a történetet.
De mint mondtam, ugye, nem csak Dr. Lengyel miatt éri meg elolvasni a regényt, hanem azért is, mert ilyen jót, még magyar írótól még nem láttunk (de ez, csak szerény véleményem). Igazán jó lenne, ha külföldön is ismernék, mert biztos vagyok benne, hogy felvenné a versenyt bármelyik erotikus thrillerrel odakint a nagyvilágban. A több szálon futó cselekmény teljesen izgalom alatt tartja az olvasót. Az egész történet valósághű, olyan, amivel bármikor összefuthatnánk a való életbe. Az egész regény tele van életigazságokkal, olyan dolgokkal, amelyek elgondolkodtatnak, így nem csak azt éri el Levente, hogy újra, és újra végigizguljuk a történéseket, hanem azt is, hogy azután ezen gondolkodjunk, míg újra elő nem vesszük megint a regényt és olvasni nem kezdjük a legelejétől.
Én is gyakran teszem ezt a saját, dedikált példányommal, de mostanában sajnos kevés rá az esélyem, hiszen, annyi barátomnak ömlengtem már róla, hogy körbe-körbe jár közöttük. Holnap is megy kölcsönbe, úgyhogy addig is, megyek, veszek egy könnyes búcsút a regényemtől!

Ui.: A Bomlás percekkel ezelőtt nyerte meg az Aranykönyvet. Nálam nagy az öröm, és ezzel a cikkel szeretném megünnepelni a győzelmet, és leróni tiszteletem a könyv előtt! Remélem, mostantól elég figyelmet kap!
Ria

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése